מאה שנים אחרי... איך חזרו צמידי הצ'ארמס לאופנה? הסיפור של פנדורה

בשנות ה20 של המאה הקודמת היה צמיד חרוזים פופולרי מאוד בארה"ב.

גם בשנות ה50 חזרו הצמידים לאופנה ונראו תמונות של כוכבות העונדות צמידי צ'ארמס.

אבל מי שהחזירה אותם לאופנה במאה ה21 היא אחת - פנדורה.

אז איך הפכה חנות תכשיטים קטנה מדנמרק לענק תכשיטים גלובאלי?

פנדורה (PANDORA) ללא ספק הפכה לתופעה ברחבי העולם – וגם בישראל.

אין מקום בארץ, בעולם, בקניונים, באתרי אינטרנט ובמדיה החברתית שלא מדברים על צמידי צארם של פנדורה. 

למרות שנראה שפנדורה צצה ביום אחד משום מקום – זה לא המקרה. החברה נמצאת פה כבר יותר משלושים שנים. אם להיות מדויקים – 39 שנים!

מה שהיה פעם חנות תכשיטים מקומית קטנה בדנמרק הפך לחברה מובילה המוכרת במיליארדי דולרים בשנה ומהווה אחד השחקנים הדומיננטיים ששולטים בענף התכשיטים. 

למרות ש – PANDORA מוכרת שרשראות, טבעות ועגילים, המוצר המזוהה ביותר של פנדורה והנמכר ביותר נשאר צמידי הצ'ארם שלה.

כשהם הופיעו, רבים חשבו שמדובר באופנה חולפת שתחזיק מעמד עונה או שתיים.

כל אלו התבדו, ופנדורה הוכיחה שהיא פה כדי להישאר.

ונשים מכל העולם אוהבות את התכשיטים המרהיבים. 

צמידי צ'ארמס של פנדורה, שהעיצוב הייחודי שלהם דומה למעיין חבל כסף, עליו ניתן להוסיף חרוזים – חרוזי זהב, חרוזי כסף, חרוזי זכוכית מוראנו וחרוזי אבנים יקרות ואבני חן.

כניסתה של PANDORA  לשוק הישראלי הייתה דריסת הרגל המשמעותית הראשונה של מותג תכשיטים בינלאומי גדול במיוחד כשמדובר בשחקן המתמקד בתכשיטי כסף ולא זהב.

המודל של תכשיטי פנדורה הוא התאמה לסגנון האישי של כל אשה וכך כל סוג של תכשיט, עגילים, טבעות, שרשראות וצמידים יכולים להשתלב יחד במספר דרכים. 

אם ללמוד מההיסטוריה, אפשר להבין את סוד ההצלחה.

במשך מאות שנים, בני האדם ענדו קמעות למזל טוב ונגד עין הרע. ענידת קמיעות על פרק כף היד מגיע עוד מהעת העתיקה, והם שמשו בעיקר להגנה על העונד. 

בשנות ה20 של המאה הקודמת היה צמיד חרוזים פופולרי מאוד בארה"ב – בהם שולבו חרוזי צלב יקרים.

בשנות העשרים והשלושים של המאה הקודמת המוטיב המרכזי של צמידי קמעות, שהיו עשויים מכסף, יהלומים ואבנים יקרות, היה עידן הג'אז, או כעיצובים בסגנון התקופה, של רכבות, מטוסים וכדומה.

גם בשנות החמישים חזרו הצמידים לאופנה ונראו תמונות של כוכבות רבות העונדות צמידי חרוזים, כגון ליז טיילור.

היו הרבה חברות, רובן אמריקאיות, שייצרו צמיד צ'ארמס, אך אף לא אחת הגיע להצלחה פנומנלית כמו זו של פנדורה. 

יש שאומרים שהמשבר הכלכלי בשנת 2008 בארה"ב ובעולם היווה את ההזדמנות הגדולה והדחיפה לה היתה זקוקה פנדורה.

תכשיטים יקרים דוגמת יהלומים לא באו בחשבון באותה תקופה, וחנויות התכשיטים מצאו חבל הצלה, תרתי משמע, בתכשיטי פנדורה. שהיו זמינים יותר מבחינת המחיר. 

והקסם של פנדורה, הוא שאת לא צריכה להוציא הון על תכשיט. את קונה צ'ארם. ועוד אחד. ומוצאת עוד סיבה או ארוע לעוד ועוד עד אשר הצמיד מלא.

פנדורה מצאה את הנוסחה כיצד לגרום ללקוחות לחזור – וזה עובד.
רננה עופרי
רננה עופרי
סטייליסטית, מעצבת תכשיטים, בלוגרית.
חיה ונושמת אופנה.
בלוגרית הבית של מותג התכשיטים והאופנה לנשים -
ME by April

שתפי את הפוסט